Έφηβος
αναζήτηση του αδύνατου

Συνέντευξη με τον Μανώλη Γλέζο.

Από τον Ιανουάριο παλεύω γι’ αυτήν την συνέντευξη.
Η διάθεση υπήρχε και απο τα δύο μέρη. Χρόνο δεν βρίσκαμε.
Θαύμασα τον άνθρωπο.
«Προχτές» στην Καλαμάτα «σήμερα» στη Βενεζουέλα την «επόμενη εβδομάδα» στην Λάρισα.
Πραγματικά ζαλίστηκα, πέντε μήνες τώρα που τον έχω απο κοντά για να έχω αυτήν την συνέντευξη (και όχι μόνο), απο τον απίστευτο ρυθμό ζωής του 86χρονου έφηβου Μανώλη Γλέζου.

Έφηβος

Για σύντομο βιογραφικό κάντε κλικ εδώ → Μανώλης Γλέζος

800px-manolis_glezos_2007-2



Αθήνα 21.5.2009

Έφηβος :
Κατ’ αρχάς κάτι που είναι εύκολο. Το όνομα σας είναι Μανόλης με όμικρον ή Μανώλης με ωμέγα; Αλλού το βρίσκω με όμικρον αλλού με ωμέγα. Έχω υιοθετήσει αυτό με το όμικρον αλλά πλέον δεν είμαι σίγουρος.
Μανώλης Γλέζος : Το όνομα Μανώλης έχει προέλευση από το εβραϊκό Εμμανουήλ (=μεθ’ ημών ο Θεός). Επειδή στην ελληνική γλώσσα τα ω έγιναν ου, όπως κώδων → κουδούνι, κώνωψ → κουνούπι, ὤα → ούγια, όπως και το οὖς (το αυτί) στη Δωρική διάλεκτο ὤας. Επίσης: μυρωδιά → μυρουδιά, χους → χώμα. Γι’ αυτό το λόγο κι επειδή θεωρώ ότι πρέπει να διατηρούμε την ιστορική ορθογραφία, γράφω το Μανώλης με ωμέγα.

Η αρχή της συνέντευξης

Η αρχή της συνέντευξης (κλικ για μεγέθυνση)


Για τα γεγονότα του Δεκέμβρη

Έφηβος : Η σημερινή νεολαία τα τελευταία χρόνια ήταν στο στόχαστρο μέχρι τον Δεκέμβρη του 2008. Την έλεγαν απολίτικη, αδιάφορη, αμόρφωτη, χωρίς φαντασία. Τι νομίζετε ότι ήταν αυτό που έγινε ώστε από τον φαινομενικό λήθαργο να βγουν στους δρόμους;
Μανώλης Γλέζος : Ήταν, η δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου, η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Η συσσωρευμένη από καιρό οργή των νέων για το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα (αποστήθιση – φροντιστήρια – το είδος των εξετάσεων) για την ανεργία, που αντιμετώπιζαν μόλις αποφοιτούσαν από το σχολείο. Ούτε απολίτικη, ούτε αδιάφορη ήταν η νεολαία.

Έφηβος :
Ήταν εξέγερση τα Δεκεμβριανά του 2008; Πριν λίγες μέρες ο κ. Κάρολος Παπούλιας έδωσε την υποστήριξή του στην νεολαία που εξεγέρθηκε τον Δεκέμβρη. Γιατί κάποιοι που θέλουν να ονομάζονται κομμουνιστές ή/και επαναστάτες δεν μπόρεσαν να καταλάβουν αυτό που ακόμη και ένας αστός σοσιαλδημοκράτης πολιτικός σαν τον κ. Κάρολο Παπούλια μπόρεσε να κατανοήσει; Μπορούμε σήμερα να κάνουμε μερικές εκτιμήσεις, να βγάλουμε μερικά συμπεράσματα;
Μανώλης Γλέζος : Η αυτόβουλη κινητοποίηση της μαθητικής νεολαίας, ήταν εξέγερση. Όσοι δεν την χειραγώγησαν, την υποβάθμισαν και την ονομάτισαν αυθόρμητη, δηλαδή μια ενστικτώδικη αντίδραση. Ενώ ήταν μια συνειδητή συλλογική αντίδραση, που σημαίνει γνώση, αυτογνωσία, συνειδητή διεργασία ατομική και συλλογική.

Έφηβος : Τι πιστεύεται ότι ήταν οι “κουκουλοφόροι”, ποιο ρόλο έπαιξαν.
Μανώλης Γλέζος : Γι’ αυτό το λόγο και προσπάθησαν να τη σπιλώσουν και να τη συκοφαντήσουν. Τα ΜΜΕ παρουσίαζαν τις κατεστραμμένες προθήκες (έργα είτε των εντεταλμένων οργάνων του κατεστημένου είτε προβοκατόρων) και όχι τον όγκο, τα συνθήματα και το πάθος των διαδηλωτών. Οι κουκουλοφόροι, όχι αυτοί που σκεπάζουν τη μύτη και τα μάτια τους για ν’ αποφύγουν τα δηλητηριώδη αέρια της αστυνομίας, αλλά αυτοί που φορούν μάσκα για να κρύψουν το πρόσωπό τους, δεν είχαν σχέση με τη νεολαία. Οι αγωνιστές δεν κρύβουν το πρόσωπό τους. Και στην κατοχή οι κουκουλοφόροι ήταν οι προδότες, που έκρυβαν το πρόσωπό τους και υποδείκνυαν τους αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης, στους κατακτητές.
Κατά τη δήλωση του Χρυσοχοΐδη, πρώην υπουργού Δημοσίας Τάξης, οι κουκουλοφόροι είναι γνωστοί στην Αστυνομία. Γιατί, λοιπόν, δεν τους συλλαμβάνει. Πριν από κάθε διαδήλωση, κατά τη διαδήλωση ή και μετά. Ένα γεγονός δημιουργεί εντύπωση: δεν έχει συλληφθεί ούτε ένας κουκουλοφόρος, τη στιγμή που σπάνε προθήκες καταστημάτων. Γιατί;

Έφηβος : Η “κοιμώμενη κοινωνία”, οι γονείς, οι δάσκαλοι, οι παππούδες, οι θείοι, οι γείτονες των 15άρηδων ήταν με την νεολαία σε αυτήν την εξέγερση. Αν είναι έτσι, αν όλη η κοινωνία απαιτεί αλλαγές και αυτές δεν γίνονται, αναρωτιέμαι τι άλλο πρέπει να γίνει;
Μανώλης Γλέζος : Στη μαθητική εξέγερση, η ελληνική κοινωνία αναμφισβήτητα ήταν με το πλευρό της νεολαίας. Και σωστά αναρωτιέσαι: “τι άλλο πρέπει να γίνει”. Αλλά αυτό ακριβώς είναι το ζητούμενο. Εδώ, πρέπει, όλοι να σκεφτούμε τι χρειάζεται να κάνουμε για να πετύχουμε την πραγματική αλλαγή.

Έφηβος : Εσείς μαζί με τον κ. Απόστολο Σάντα κατεβάσατε την Γερμανική σημαία μέσα στη βαθιά Γερμανική κατοχή. Πως νοιώσατε όταν στις 18 Δεκεμβρίου 2008, μέσα σε ημέρες γενικευμένης εξέγερσης στην Ελλάδα, είδατε πάνω στην Ακρόπολη ένα πανό που έγγραφε «Αντίσταση»;
Μανώλης Γλέζος : Η Ακρόπολη, που συμβολίζει τις πανανθρώπινες αξίες και άντεξε, αντιστάθηκε στο φθοροποιό χρόνο και σ’ όλες τις προσπάθειες ευτελισμού και διαστρέβλωσης εξακολουθεί να είναι και σήμερα σύμβολα αντίστασης.

 

Resistance_Acropolis_18_12_2008

Για την τρομοκρατία

Έφηβος :
Η κυβέρνηση κατάφερε με την πολιτική της να φτιάξει τρομοκρατικές ομάδες απο εκεί που δεν υπήρχαν τουλάχιστον ενεργές. Εννοώ ότι η ατιμωρησία και η κάλυψη των παραβατών αστυνομικών οργάνων σε πολλές περιπτώσεις (ζαρντινιέρα, πράσινα παπούτσια, video από αστυνομικό τμήμα Ομόνοιας, δολοφονία Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου κλπ) έφτιαξε το κλίμα και την δικαιολογία. Εσείς τι γνώμη έχετε;
Μανώλης Γλέζος : Ακριβώς, όταν η οργή, για τις καταπιέσεις της κρατικής εξουσίας και την ατιμωρησία των ενόχων, δεν μετουσιώνεται σε πολιτική πράξη, τότε ξεφυτρώνουν και οι διάφοροι “τιμωροί” της ατιμωρησίας για να χαντακώσουν το αδύνατο λαϊκό κίνημα. Οι καταστροφές, οι πυρκαϊές, οι μπόμπες δεν ανατρέπουν τα καθεστώτα της καταπίεσης. Αντίθετα τα βοηθούν να παίρνουν και νέα καταπιεστικά μέτρα. Ανατροπή των όποιων κατεστημένων και αντιλαϊκών καθεστώτων, επιτυγχάνεται μόνον όταν ένας λαός, το συνειδητοποιήσει, το αποφασίσει και το ενεργήσει.

Για τις εκλογές

Έφηβος : Γιατί κατά την γνώμη σας ανέβηκε τόσο πολύ (κοντά στο 20%) το ποσοστό του ΣΥΡΙΖΑ από τις δημοσκοπήσεις και γιατί μετά έπεσε στα προηγούμενα επίπεδα; Η ερώτηση αφορά και την άνοδο και την κάθοδο. Υπάρχουν μηνύματα απο αυτή την παλινδρόμηση και ποια;
Μανώλης Γλέζος : Το παιχνίδι με τις δημοσκοπήσεις, έχει γίνει κι’ αυτό, δυστυχώς, ένα όργανο στα χέρια του κατεστημένου και το διαχειρίζεται όπως θέλει.
Την ελπίδα, που δημιούργησε ο ΣΥΡΙΖΑ με την επιτυχία του 5%, πιστεύω πως θα την εδραιώσει, αν ξεπεραστούν ορισμένες προκαταλήψεις από το παρελθόν. Κάθε ένα από τα 11 πολιτικά σχήματα, που συγκροτούν το ΣΥΡΙΖΑ, αποφασίσαμε και διατηρεί την ιδεολογική, την πολιτική και την οργανωτική αυτοτέλειά του. Συνεπώς, η διαφορετικότητα της κάθε μιας πολιτικής δύναμης υπάρχει και πρέπει να υπάρχει. Είναι όμως δύσκολο να γίνει η σύνθεση των διαφορετικών απόψεων και να δημιουργήσει. Όταν το πετυχαίνουμε, προχωρούμε. Όταν δεν το πετυχαίνουμε σταματάμε. Το σημαντικό είναι πως παρά την διαφορετικότητά μας συνεργαζόμαστε.

Έφηβος : Θα μου πείτε δύο λόγια για τους στόχους του ΣΥΡΙΖΑ; Τι παίζεται σε αυτές τις εκλογές;
Μανώλης Γλέζος : Στόχος του ΣΥΡΙΖΑ είναι η συνεργασία όλων, χωρίς εξαιρέσεις και χωρίς ηγεμονισμούς, των δυνάμεων της Αριστεράς για την Ανεξαρτησία, τη Δημοκρατία και την κοινωνική Δικαιοσύνη. Στις Ευρωεκλογές, δυστυχώς, γίνεται αναμέτρηση της δύναμης καθενός. Ο ΣΥΡΙΖΑ επιδιώκει να πείσει τους ψηφοφόρους να εκφράσουν την οργή τους, καταψηφίζοντας τα κόμματα της εξουσίας, για μια Ευρώπη των Λαών και όχι του Διευθυντηρίου της Ε.Ε.



Για το “Μακεδονικό”

Έφηβος : Ποια η γνώμη σας για το λεγόμενο «Μακεδονικό»;
Μανώλης Γλέζος :
Είναι δικαίωμα, βέβαια, του κάθε έθνους, να αυτοπροσδιορίζεται. Αλλά στην περίπτωση των γειτόνων μας Σλαβομακεδόνων του Βαρδάρη, αυτή ήταν η ονομασία που οι ίδιοι είχαν επιλέξει παλιά, συμβαίνουν δύο τινά: α) κλέβουν την ιστορία άλλου έθνους και επιχειρούν να την κάνουν δική τους και β) χρησιμοποιούνται ως όργανο των ΗΠΑ στα Βαλκάνια.

Glezos_Santas

Ο κ. Γλέζος και ο κ. Σάντας τιμήθηκαν απο την Βουλή των Ελλήνων

 


Ερωτήσεις που αγγίζουν προσωπικά δεδομένα

Έφηβος : Θα κάνω κάτι τώρα που δεν το έχω ξανακάνει σε άλλη συνέντευξη. Είσαστε ένας άνθρωπος με μεγάλη εμπειρία ζωής και η εμπειρία σας μας χρειάζεται. Οι επόμενες ερωτήσεις αφορούν συναισθήματα και καταλαβαίνω ότι έχουν μια αυξημένη δυσκολία…
Μανώλης Γλέζος :

Έφηβος : Πότε φοβηθήκατε περισσότερο;
Μανώλης Γλέζος : Θα απαντήσω με ένα ποίημα μου, γραμμένο, όταν ήμουν εξόριστος στο Παρθένι της Λέρου, Τον Δεκέμβρη του 1970 και δημοσιευμένο στο περιοδικό “Αιολικά Γράμματα” το 2001, τεύχος 191.

Το μίσος φοβήθηκα

16. Εισήλθες έως των πηγών της θαλάσσης;
ή περιεπάτησας εις εξιχνίασιν της αβύσσου;
17. Ηνοίχθησαν εις σε του θανάτου αι πύλαι;
ή είδες τας θύρας της σκιάς του θανάτου;
(Ιώβ κεφ. 38)

Ναι, είδα και οίδα
εισήλθα, περιεπάτησα,
το θάνατο αντίκρυσα
και δε δειλίασα.

Το μίσος των ανθρώπων
φοβήθηκα.

Έφηβος : Πιστεύετε σε αυτό που λένε θεό;
Μανώλης Γλέζος : Πιστεύω στα ανθρωπιστικά ιδεώδη. Σ’ όλες εκείνες τις ιδέες που ανθρωποποιούν τον άνθρωπο. Πιστεύω και αγωνίζομαι, μέχρις αυτοθυσίας, για να εξαλειφθεί: η βία, τα βασανιστήρια, η ανέχεια. Για να μην αφαιρείται η ανθρώπινη ζωή. Για την Ελευθερία, την Ανεξαρτησία, την Άμεση Δημοκρατία, την Κοινωνική Δικαιοσύνη.

Έφηβος : Ποιον άνθρωπο θαυμάσατε περισσότερο;
Μανώλης Γλέζος : Έναν μαθητή. Τον Μάθιο Πόταγα. Στις 2 Μαϊου του 1941 το μεσημέρι, έξω από τη Βυτίνα όταν περνούσε μια φάλαγγα αρμάτων μάχης της θωρακισμένης μεραρχίας των SS “Αδόλφος Χίτλερ” που προχωρούσε από Πύργο προς Τρίπολη, αυτός πετάχτηκε στη μέση του δρόμου σήκωσε το χέρι του και βροντοφώναξε : ‘‘Σταθείτε. Δεν θα μας σκλαβώσετε. Είμαι εδώ μόνος. Αλλά η Ελλάδα ολόκληρη ακολουθεί’’. Ο Γερμανός Διοικητής σταμάτησε τη φάλαγγα και αφού έμαθε από τον διερμηνέα του τι λέει αυτό το παιδί (ήταν 17 χρονών ο Μάθιος Πόταγας) τον εκτέλεσε με το αυτόματό του και διέταξε τους στρατιώτες του να του συντρίψουν το κεφάλι του μ’ έναν ογκόλιθο.

Έφηβος : Ποιον άνθρωπο μισήσατε περισσότερο; Πως ξεπερνάει ο άνθρωπος το μίσος;
Μανώλης Γλέζος : Δεν μίσησα κανέναν άνθρωπο, ούτε τους βασανιστές μου, ούτε τους διώκτες μου. Απλά λυπάμαι. Δεν γνωρίζω πως ξεπερνιέται το μίσος γιατί δεν το αισθάνθηκα ποτέ.

Έφηβος : Πότε νοιώσατε πιο ολοκληρωμένος;
Μανώλης Γλέζος : Όσες φορές βρέθηκα αντιμέτωπος με τον θάνατο.

Έφηβος : Νοιώσατε ποτέ ελεύθερος; Πότε νοιώσατε την περισσότερη ελευθερία;
Μανώλης Γλέζος : Κι όταν ακόμα ήμουν φυλακισμένος, κι όταν ήμουν αλυσσοδεμένος στα πειθαρχεία των φυλακών, τόσο ένοιωθα και πιο ελεύθερος. Και έλεγα στους δεσμοφύλακές μου : ‘‘Εσείς είστε σκλάβοι τους. Ενώ εγώ, δεν εκτελώ τις εντολές κανενός και γι’ αυτό είμαι ελεύθερος. Εσείς δεν σκέφτεστε, εκτελείτε εντολές, εγώ είμαι ελεύθερος’’.

Έφηβος : Αισθάνομαι τυχερός που είχα την ευτυχία να σας ρωτήσω κάποια πράγματα που ήθελα και εσείς μου απαντήσατε. Εδώ, στο τέλος, θα ήθελα να σας πω ότι θα ήθελα κάποια στιγμή να μου πείτε περισσότερα για τους “Ενεργούς Πολίτες” και τον ΣΥΡΙΖΑ. Επίσης θα ήθελα κάποια στιγμή στο σύντομο μέλλον να μου εξηγήσετε το σύστημα που έχετε εφεύρει “για την αποτροπή των πλημμυρών, την καταπολέμηση της διάβρωσης και τη συντήρηση του υπόγειου νερού, το οποίο λειτουργεί με τη συλλογή του νερού της βροχής μέσα σε φρεάτια προκειμένου να το κατευθύνει στα υδροφόρα στρώματα”. Τέλος σας ευχαριστώ πάρα πολύ που απαντήσατε στις ερωτήσεις μου.
Μανώλης Γλέζος : Για τους ‘‘Ενεργούς Πολίτες’’, μπορείς να μάθεις από το περιοδικό που εκδίδουν με τον τίτλο “Πολίτες” και που κυκλοφορεί στα περίπτερα, την τελευταία Παρασκευή, κάθε μήνα. Όσο για τη διαχείριση των υδατικών πόρων, τον εμπλουτισμό των υδροφορέων, την εξάλειψη των πλημμυρών και της ανθρωπογενούς διάβρωσης των εδαφών, μια άλλη φορά.

Το τέλος της συνέντευξης (κλικ για μεγέθυνση)

Το τέλος της συνέντευξης (κάνε κλικ για μεγέθυνση)

Advertisements

16 Σχόλια to “Συνέντευξη με τον Μανώλη Γλέζο.”

  1. Καταπληκτική συνέντευξη.
    Καθαρός λόγος απο έναν βετεράνο επαναστάτη γνωστό σε όλον τον κόσμο.

    Μπράβο Έφηβε!!!

  2. Ανάμεσα από κούφια λόγια και την πολύ φασαρία που κάνουν φλύαροι πολιτικάντηδες και επικίνδυνοι πολιτικοί και απολιτικοί τσαρλατάνοι της πολιτικής.

    Ευτυχώς υπάρχουν λίγοι (το τονίζω ΛΙΓΟΙ) σαν τον Μανώλη Γλέζο που με την καθαρή σκέψη τους μας, μας εξηγούν τι πρέπει να προσέχουμε.

    Νομίζω σε αυτήν την συνέντευξη ο Μανώλης Γλέζος μας λέει καθαρά ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ.

  3. Διάβασα με πολύ προσοχή αυτήν την συνέντευξη.
    Νομίζω ότι η σωρευμένη πολιτική πείρα 60 και πλέον χρόνων είναι όλη εδώ μέσα.
    Οι ερωτήσεις του Έφηβου βοήθησαν τον Μανόλη Γλέζο να πει μεγάλες αλήθειες. Μάλιστα αποποιήθηκε ότι αυτός έκανε την πρώτη αντιστασιακή πράξη με το να υποδείξει έναν άλλον που μάλιστα και θαυμάζει.
    Μεγάλος άνδρας ο Μανόλης Γλέζος.
    Μεγάλος Άνθρωπος.
    Μεγάλος Έλληνας.

  4. Συμφωνώ με όλα σας τα σχόλια. Ο κύριος Γλέζος ήταν και παραμένει μία μορφή στο χώρο της πολιτικής και ειδικά της αριστερά.
    Είναι επίσης παράδειγμα σκεπτόμενου και ενεργού πολίτη.

  5. Ο Μανώλης Γλέζος οφείλει στην παρούσα φάση να βρεί τη νεανική παλικαριά του ακόμα μια φορά να ξεσκίσει τη σημαία της διάσπασης και να σηκώσει τη σημαία της ενότητας και να πει «παιδιά μέχρι εδώ και μη παρέκει, αρκετή ζημιά έγινε. Όλοι πίσω στο Κόμμα».

    Ένα είναι το Κόμμα που έλεγε ο Χαρίλαος Φλωράκης.

    Ξοδεύουν τόση φαιά ουσία να συγκολλήσουν συνιστώσες, ομάδες, ομαδούλες, ύποπτα γρουπούσκουλα που ρεζιλεύουν την αριστερά και δεν μπορούν να βρούν την παλικαριά να πουν όλοι πίσω. Αυτοί που είναι να πάνε στο ΠΑΣΟΚ να πάνε και οι πιστοί να πάνε στο ΚΚΕ.

    Για τους πιστούς δεν υπάρχουν διαφορές. Μόνο το μεγάλο ΕΓΩ χρειάζεται λίγο κόντεμα και οι διαφορές εξανεμίστηκαν.

    Μέχρι πότε θα τραβάει αυτή η έχθρα με το ΚΚΕ. Ο Μ. Γλέζος μπορεί να ξαναγράψει ιστορία αν το θέλει.
    Και είναι τόσο απλό το πράγμα. Όλοι πίσω στο Κόμμα χωρίς όρους και ανταλλάγματα. Οι γνήσιοι Αριστεροί δουλεύουν αφιλοκερδώς και όταν χρειαστεί δίνουν και το αίμα τους για την Πατρίδα και τα υψηλά ιδανικά της Κοινωνικής Δικαιοσύνης.

  6. Γιατί δημοσιεύεται την ηλεκτρονική μου διεύθυνση. Αυτό δεν είναι σωστό.

  7. @Α. Καμπήσιος Γιατί δημοσιεύεται την ηλεκτρονική μου διεύθυνση. Αυτό δεν είναι σωστό.

    ?????
    Δεν κατάλαβα τι δεν είναι σωστό.
    Παρακαλώ ενημερώστε με.

  8. […] Συνέντευξη του Έφηβου με τον Μανώλη Γλέζο (23/5/2009) […]

  9. @Α. Καμπήσιος

    Γράφετε ότι…

    Ο Μανώλης Γλέζος οφείλει στην παρούσα φάση να βρεί τη νεανική παλικαριά του ακόμα μια φορά.

    και επειδή μάλλον δεν τον γνωρίζετε, σας ενημερώνω, οτι ποτέ δεν έχει χάσει την νεανική παληκαριά του.

    Όπως γράφει και ο Έφηβος στον πρόλογό του στην αρχή αυτού του κειμένου…

    …Πραγματικά ζαλίστηκα, πέντε μήνες τώρα που τον έχω απο κοντά για να έχω αυτήν την συνέντευξη (και όχι μόνο), απο τον απίστευτο ρυθμό ζωής του 86χρονου έφηβου Μανώλη Γλέζου.

    Αυτός ο έφηβος (ο Μανώλης Γλέζος) τρέχει αυτές της ημέρες ακατάπαυστα για το καλό και την ελπίδα που εμπνέει η αριστερά στον τόπο μας. Τρέχει σαν ακούραστος έφηβος για το καλό του ΣΥΡΙΖΑ.

  10. ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΡΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΙ ΤΟΥΣ ΕΠΙΦΥΛΑΣΣΕΙ Ο ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ/ ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝ ΤΥΧΕΙ ΚΑΙ ΥΠΟΒΑΛΟΥΝ ΠΟΤΕ ΑΙΤΗΣΗ ΣΤΟ ΚΟΜΜΑ ΤΟΥ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

    Πολύς θόρυβος έχει γίνει τελευταία για τον Συνασπισμό, τον ΣΥΡΙΖΑ, τον αδαή Τσίπρα, τον λαοφιλή Αλαβάνο για τον οποίο χύθηκαν ποτάμια τα δάκρυα, προκειμένου να μην πραγματοποιήσει την πρόθεσή του να παραιτηθεί από κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος και από βουλευτής, και για πολλούς άλλους.

    Έτσι έχει πλαστεί ένας μύθος, ότι δήθεν το Συνασπισμός/ ΣΥΡΙΖΑ είναι το κόμμα του λαού, ο εκφραστής και ο υπερασπιστής των ατομικών δικαιωμάτων των πολιτών, η εγγύηση των ατομικών ελευθεριών κλπ.

    Όμως έτυχε ποτέ κανείς από τους θρηνούντες για τον Αλαβάνο, τον Τσίπρα, τον Κουβέλη, τον Κωνσταντόπουλο, τον Γιάννη Μπανιά κλπ να έχει υποβάλει αίτηση στη Βουλή και μάλιστα στο συγκεκριμένο κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή, προκειμένου κάποιος από τους «λαοφιλείς» βουλευτές του να ζητήσει με αναφορά, ερώτηση ή επερώτηση – σύμφωνα με τον κανονισμό της Βουλής – να υποχρεωθεί ο αρμόδιος Υπουργός να δώσει εξηγήσεις για κάποια παραβίαση ατομικών δικαιωμάτων και ελευθεριών των μη κουκουλοφόρων πολιτών, ανθρώπων τα εργατικά δικαιώματα των οποίων παραβιάστηκαν κατά τρόπο που απαγορεύεται από την κοινοτική οδηγία 2000/78/ΕΚ, της Ευρώπης (ναι της μισητής για τους αριστερούς Ευρώπης, που προστατεύει τους εργαζόμενους με τον τρόπο της και με τα δικαστήριά της);

    Ένας Έλληνας πολίτης στο διάστημα Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2006 υπέβαλε ένα τέτοιο αίτημα, με τη μορφή αναφοράς, στα Γραφεία του Συνασπισμού στη Βουλή.

    Ο πολίτης, μόνιμος υπάλληλος του Υπουργείου Εξωτερικών, αντιμετώπιζε τον κίνδυνο να υποχρεωθεί από την Υπουργό Εξωτερικών Ντόρα Μπακογιάννη να αποχωρήσει από την υπηρεσία σε ηλικία 60 ετών, χωρίς να έχει συμπληρώσει 35ετή υπηρεσία στο δημόσιο, με βάση μια διάταξη νόμου (άρθρο 83, παρ. 1, εδ. α’ του Ν. 2594/1998), αντίθετη στην κοινοτική οδηγία 2000/78/ΕΚ. Οι δόλιοι συντάκτες αυτής της διάταξης, την χρησιμοποιούσαν προκειμένου να απομακρύνουν από την υπηρεσία τέσσερις (4) μόνιμους υπαλλήλους, οι οποίοι κρατούσαν στα χέρια τους, ακυρωτικές αποφάσεις του Συμβουλίου Επικρατείας ως προς την προαγωγή τους, τις οποίες αρνιόταν να εφαρμόσει η Υπουργός Εξωτερικών, ενώ αν τις εφάρμοζε, δεν θα υπήρχε περίπτωση εφαρμογής της προαναφερθείσας διάταξης του νόμου και, στην περίπτωση αυτή, οι εν λόγω υπάλληλοι θα παρέμεναν στην υπηρεσία μέχρι τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας τους ή της τριακονταπενταετίας, όπως όλοι οι λοιποί Έλληνες πολίτες.

    Ο σκοπός της Ντόρας Μπακογιάννη ήταν να τους απομακρυνθεί από την υπηρεσία πρόωρα, με πρόωρη συνταξιοδότηση και με μειωμένη σύνταξη, και μετά να τους αφήσει να αναλίσκονται με τη δικαιοσύνη (αιτήσεις ακυρώσεως, αναιρέσεις, ευρωπαϊκό δικαστήριο) ώστε να μην μάθε κανείς εγκαίρως, στο διάστημα που θα έλαμπε το φωτοστέφανο της πετυχημένης στο σκοπιανό και στα ελληνοτουρκικά Υπουργού Εξωτερικών, ότι είχε διαπράξει τέτοια ατιμία, βεβαιωμένη με αμετάκλητη δικαστική απόφαση.

    Ο πολίτης που προσέφυγε στο Συνασπισμό και τις τρείς φορές, έλαβε καθυσυχαστική διαβεβαίωση από τον κ. Δ. Χατζησωκράτη, ότι θα ασκηθεί αναφορά ή ερώτηση ενός εκ των βουλευτών του Συνασπισμού στη Βουλή προς την Υπουργό Εξωτερικών, ώστε να υποχρεωθεί να δώσει απαντήσεις στην κατάφωρη αυτή παραβίαση του κοινοτικού δικαίου.

    Όμως, παρά τις διαβεβαιώσεις του κ. Δ. Χατζησωκράτη, ο εν λόγω πολίτης, δεν είχε πολιτικό μέσο για να τύχει της προσοχής των βουλευτών του Συνασπισμού.

    Οι βουλευτές του Συνασπισμού και ο Δ. Χατζησωκράτης, που έδινε αφειδώς τις σχετικές διαβεβαιώσεις, όχι μόνο δεν έκαναν τίποτα προς την κατεύθυνση της υποβολής αίτησης ή ερώτησης προς την Υπουργό Εξωτερικών, αλλά δεν απάντησαν ποτέ και στον ενδιαφερόμενο πολίτη, έτσι ώστε συμπληρώθηκε ο χρόνος παραμονής του και υποχρεώθηκε να αποχωρήσει στο τέλος του έτους εκείνου, με πρόωρη συνταξιοδότηση, μαζί με άλλους τρεις συναδέλφους του. Αμέσως μετά η κυβέρνηση έφερε στη Βουλή και ψήφισε νομοσχέδιο με το οποίο καταργήθηκε η επαίσχυντη διάταξη του άρθρου 83, παρ. 1, εδ. α’ του Ν. 2594/1998, αφού ο σκοπός της ύπαρξής της – η απομάκρυνση των υπαλλήλων που είχαν στα χέρια τους ανεκτέλεστες αποφάσεις του Συμβουλίου Επικρατείας – είχε πραγματοποιηθεί.

    Επειδή ο ΣΥΡΙΖΑ αποτελείται από συγκεκριμένες «συνιστώσες», πολλοί θα μπορούσαν να αναρωτηθούν τί ενδιαφέρον θα μπορούσε να έχει κάποια συνιστώσα από αυτές στην ικανοποίηση του δίκαιου αιτήματος του πολίτη (Διευκρινίζουμε ότι ο πολίτης δεν ζήτησε «ρουσφέτι» από το Συνασπισμό):

    Μήπως η «Ανανεωτική Κομμουνιστική Οικολογική Αριστερά (ΑΚΟΑ) – ευρωκομμουνιστική/ οικολογική συνιστώσα» θα έδειχνε ενδιαφέρον για το αίτημά του; Μήπως έπρεπε ο πολίτης να είχε απευθυνθεί σ’ αυτούς, προκειμένου να πεισθεί κάποιος κολλητός τους βουλευτής να υποβάλει αίτηση ή ερώτηση προς την Υπουργό Εξωτερικών μέσω της Βουλής; Από την ονομασία τους και μόνο, δείχνουν αν είναι γενειοφόροι, μουσάτοι, με τρύπια τζινς και να μασάνε ρίζες.

    Μήπως το «Δημοκρατικό Κοινωνικό Κίνημα (ΔΗΚΚΙ) – σοσιαλιστές/ σοσιαλδημοκράτες» θα ήταν ο πιο κατάλληλος αποδέκτης ενός τέτοιου αιτήματος; Με ποιά στοιχεία όμως και με ποια εχέγγυα θα ήταν δυνατόν ο πολίτης να πιστέψει ότι τα κατάλοιπα του κόμματος του Τσοβόλα που συστεγάστηκαν, μαζί με τους Τροτσκιστές κάτω από το ίδιο υπόστεγο, θα έδειχναν ενδιαφέρον, για μια ψωροαίτηση του πολίτη;

    Μήπως η «Διεθνιστική Εργατική Αριστερά (ΔΕΑ) – τροτσκιστές κομμουνιστές» θα έδειχνε το πιο πηγαίο ενδιαφέρον για την προστασία των δικαιωμάτων του πολίτη που θα πήγαζαν από το κοινοτικό δίκαιο και την οδηγία 2000/78/ΕΚ; Έχει σχέση το κοινοτικό δίκαιο με τις διεθνιστικές επιδιώξεις του Λέων Τρότσκι; Θα έπρεπε ο πολίτης να πιάσει συζητήσεις με ένα σωρό γενειοφόρους με μαλλιά και μπερέ σαν του Τσέ Γκουεβάρα, για το πως δολοφονήθηκε ο Τρότσκι με το τσεκούρι και πολλά άλλα που ίσως απομακρύνονταν από το κοινοτικό δίκαιο, το οποίο θα φάνταζε τελείως έξω από τις επιδιώξεις των τροτσκιστών- κομμουνιστών;

    Μήπως οι «Ενεργοί Πολίτες – δημοκρατική πατριωτική αριστερά»; Μα αυτό το μόρφωμα έχει καμία σχέση, έχει καμία επαφή με τους λιγοστούς βουλευτές του Συνασπισμού που εκπροσωπούνται στη Βουλή; Μιλάνε μεταξύ τους;

    Μήπως η «Κίνηση για την Ενότητα Δράσης της Αριστεράς (ΚΕΔΑ) – ενωτικοί κομμουνιστές/ αριστεροί» θα ήταν η καταλληλότερη, ώστε ο πολίτης να συζητήσει το θέμα του με εκπροσώπους της; Μα είχε σχέση το αίτημα του πολίτη με την «ενότητα της δράσης της αριστεράς»; Μήπως θα τον κοιτούσαν περίεργα;

    Θα μου πείτε ότι έπρεπε να απευθυνθεί στο «Κόκκινο-τροτσκιστές κομμουνιστές»; Όμως ο Τρότσκι δεν είχε πεί ότι θα πρέπει να υπερασπιζόμαστε το κοινοτικό δίκαιο. Αντίθετα υποστήριζε ότι πρέπει να γίνουν κομμουνιστικές επαναστάσεις σε όλο τον κόσμο και μόνο τότε θα υπάρξει σοσιαλισμός. Άρμεγε λαγούς και κούρευε χελώνες!

    Μήπως η «Κομμουνιστική Οργάνωση Ελλάδας (ΚΟΕ) – μαοϊκοί κομμουνιστές; Αφήστε τη φαντασία σας να τρέξει. Φανταστείτε ένα δωμάτιο στα Εξάρχεια, γεμάτο κόκκινες σημαίες και βιβλία του Μάο Τσε Τούνγκ. Φωτογραφίες του Μάο Τσέ Τούνγκ από την εποχή που ήταν 20 χρονών. Φωτογραφίες της χήρας του Μάο, φωτογραφίες από την πολιτιστική επανάσταση, αποκόμματα από εφημερίδες της εποχής («Αθηναϊκό Πρακτορείο: Ταξιδιώτες από τη Σαγκάη αναφέρουν ότι εστιάτορες σερβίριζαν ζωμό από βρασμένο ανθρώπινο κρέας»), κατεστραμμένα μνημεία λόγω ασυμβατότητάς τους με την πολιτιστική επανάσταση. Το να μιλήσεις για κοινοτικό δίκαιο φαντάζει μάλλον «επιστημονική φαντασία».

    Μήπως το «Ξεκίνημα – Σοσιαλιστική Διεθνιστική Οργάνωση – Ελληνικό τμήμα της CWI (Committee for a Workers’ International) μαρξιστές/ τροτσκιστές»; Το μόνο σοβαρό πρόβλημα που θα είχε ο πολίτης θα ήταν ότι θα έπρεπε να διαβάσει πολύ προτού συναντήσει αυτούς τους ανθρώπους, εκτός του ότι θα έπρεπε να ντυθεί κατάλληλα για να μην τους προκαλέσει.

    Μήπως οι «Οικοσοσιαλιστές Ελλάδας – πολιτική (αριστερή) οικολογία»; Ο πολίτης θα φοβόταν πολύ. Δεν ήταν οικολόγος. Χρησιμοποιεί νάυλον σακούλες και όταν ήταν μικρός χρησιμοποιούσε τις χαρτοσακούλες για να την φουσκώνει και να τις σκάζει στα αφτιά των συμμαθητών του. Δεν θα έφτανε το γεγονός ότι πετούσε τα ανακυκλώμενα σκουπίδια του στον ειδικό κάδο του Δήμου. Και τι θα απαντούσε στην ερώτηση που θα του υπέβαλαν «τι σχέση έχουν τα αιτήματά σου με την οικολογία»;

    Θα μας πείτε, γιατί δεν απευθύνθηκε στη «Ρόζα – πολιτική ομάδα που βασίζεται στο ριζοσπαστικό αριστερό Δίκτυο για τα πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα». Αυτό μοιάζει να έχει σχέση με τα κοινωνικά δικαιώματα του ενδιαφερόμενου. Όμως θα τον κολλούσαν στον τοίχο επειδή δεν θα γνώριζε τίποτα για τη Ρόζα Λούξεμπουργκ. Και να την ήξερε, δεν θα μπορούσε να αιτιολογήσει το αστικουλίστικο αίτημά του μπροστά στο μεγαλείο της Ρόζας.

    Μήπως λοιπόν θα έπρεπε, αντί αυτών, να είχε στραφεί στο «Συνασπισμό της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας (ΣΥΝ)- πολυτασικό κόμμα που περιλαμβάνει από κλασικούς μαρξιστές έως σοσιαλδημοκράτες»; Μα ακριβώς αφού περιλαμβάνει «από κλασικούς μαρξιστές έως σοσιαλδημοκράτες» δεν θα ήξερες αν αυτά που συμφώνησες με τον έναν θα ίσχυαν με το διπλανό του.

    Στη συνέχεια θα πρέπει να αναρωτηθούμε μήπως θα έδειχνε ενδιαφέρον για το αίτημα του πολίτη το «2ο κύμα – Ριζοσπαστική Αριστερά για έναν ενιαίο ΣΥΡΙΖΑ»; Μάλλον ισχύουν όσα είπαμε και για το προηγούμενο. Ό,τι συμφωνήσεις με το 2ο κύμα, μπορεί να μην ισχύει όταν έρθει πάλι το 1ο κύμα.

    Τέλος, γιατί να μην απευθυνθεί ο πολίτης στους «Ανένταχτους Αριστερούς του Χώρου Διαλόγου»; Εκεί είναι σίγουρο ότι θα υπήρχε αρκετός «διάλογος». Το πρόβλημα όμως θα ήταν ότι εκτός από διάλογο, ο πολίτης θα έπρεπε να διαπιστώσει μήπως τη στιγμή που συμφωνήσει με έναν τέτοιο για το αίτημά του, ο συνομιλητής προλάβει και ενταχθεί κάπου και πάει χαμένη η δουλειά.

    Τελικά ο πολίτης, αφού είχε χάσει τις προθεσμίες και κατόπιν εορτής, εκτός υπηρεσίας πλέον και πρόωρα συνταξιοδοτημένος με μειωμένη σύνταξη, απευθύνθηκε σε δύο έντιμους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και υπέβαλε το αίτημά του. Και οι δύο αυτοί βουλευτές υπέβαλαν έγγραφες αναφορές στην Υπουργό Εξωτερικών, μέσω της Βουλής, και την υποχρέωσαν να δώσει έγγραφη απάντηση, αν και όχι με όσα αποτελέσματα θα ανέμενε ο πολίτης, ο οποίος είχε χάσει το χρόνο του, ένα χρόνο πριν, ικετεύοντας εις μάτην, τον κ. Δ. Χατζησωκράτη και το Κόμμα του Συνασπισμού στη Βουλή (που αποτελείται από όλες τις παραπάνω «συνιστώσες» οι οποίες πρέπει να συμφωνήσουν για να ικανοποιηθεί και το απλούστερο αίτημα ενός πολίτη)

    Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι και το ΠΑΣΟΚ δεν είχε κάνει παρόμοια πράγματα όταν ήταν στην εξουσία. Υπάρχουν όμως και έντιμοι βουλευτές!

  11. […] Συνέντευξη με τον Μανώλη Γλέζο. […]

  12. […] Έφηβος λέει: Οκτωβρίου 31, 2009 στις 5:13 μμΣε μια συνέντευξη που μου είχε δώσει ο Μανώλης Γλέζοςhttps://efhbos.wordpress.com/2009/05/23/manolis_glezos_2009/ […]


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: