Έφηβος
αναζήτηση του αδύνατου

Τι θα ψήφιζα στις ευρωεκλογές 2009…

  

…αν είχα δικαίωμα ψήφου.

 Είμαι 15 χρονών και σύμφωνα με το νόμο δεν ψηφίζω.
Ο νόμος όμως δεν μπορεί να μου απαγορέψει να σκέφτομαι.

Χτες το βράδυ λοιπόν το σκέφτηκα. Η αλήθεια είναι ότι άλλο να λες λόγια και άλλο να μπεις μπροστά στο δίλλημα της ευθύνης.

Απέκλεισα την αποχή, λευκό και άκυρο. Με έπεισε ο Καναλιώτης με επιχειρήματα (εδώ)  και μεταξύ μας έχω την εντύπωση ότι αυτός έχει κάνει πολλές, μα πάρα πολλές φορές αποχή.


Απέκλεισα εύκολα τα δύο μεγάλα κόμματα. Πολύ εύκολα, αφού δεν έκαναν και πολλά για να με πείσουν να ψηφίσω ένα από αυτά.
Μίζες, διαπλοκή, μαύρο χρήμα, παραγραφές αδικημάτων, διαπλεκόμενα συμφέροντα. Όλα γύρω από το νομή του χρήματος και την εύκολη απόκτησή του. Φύγε εσύ να συνεχίσω εγώ, μια από τα ίδια. Μια αέναη εναλλαγή παρόμοιας πρακτικής με διαφορετικά ρούχα.

81324798xc0[1]
Απέκλεισα και το ΛΑΟΣ γιατί είναι πολύ απόλυτο και στεγνό απέναντι στην ανθρώπινο πόνο και δυστυχία.

Moyntza_Konstantaras

Επειδή δυσκολευόμουνα με τα υπόλοιπα και δεν έχω τόσες γνώσεις πολιτικής ώστε να μπορέσω να καταλάβω από τα προγράμματά τους προσπάθησα να βρω ένα άλλο κριτήριο επιλογής που θα ήταν και σύμφωνο με αυτά που πιστεύω χωρίς να το εξειδικεύω.


Σαν χτες,  6 μήνες απο την δολοφονία του Gregory (Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου)

Μόλις τον περασμένο Δεκέμβρη ένα κίνημα ξεκίνησε ανδρώθηκε και κορυφώθηκε γύρω από τα προβλήματα των νέων με αφορμή τον θάνατο του συμμαθητή μου Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου. Σε αυτό το κίνημα ήμουν και εγώ. Ανοργάνωτος μεν αλλά ήμουν εκεί. Πως βίωσα τον περασμένο Δεκέμβρη το έχω περιγράψει σε αυτό το blog σε διάφορα άρθρα και πολλές φωτογραφίες.

A protester places flowers in front of policemen guarding Greece's parliament in Athens, December 12, 2008.   REUTERS/Yiorgos Karahalis

A protester places flowers in front of policemen guarding Greece's parliament in Athens, December 12, 2008. REUTERS/Yiorgos Karahalis

Είναι φανερό λοιπόν ότι δεν θα μπορούσα να ξεχάσω και να ψηφίσω ένα κόμμα που δεν ήταν μαζί μου τότε, ή που με υπονόμευσε.

Έτσι αποφάσισα ότι θα ψήφιζα ένα κόμμα που με στήριξε τον περασμένο Δεκέμβρη. Που με έκανε να αισθανθώ ότι πιστεύει ότι εγώ είχα το δίκιο και όχι το κράτος. Που δεν μου χάιδεψε προσωρινά τα αυτιά και μετά το γύρισε για να γίνει αρεστό στους καναπεδάκηδες και στους νοικοκυραίους.

Με αυτό το σκεπτικό νομίζω ότι θα ψήφιζα μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΤΑΡΣΥΑ, έχοντας ταυτόχρονα την ελπίδα μετά τις εκλογές να είναι μαζί, δίνοντας μια μικρή προτεραιότητα στον ΣΥΡΙΖΑ

Katolisthisi 

 
Εκτός από το τελευταίο κριτήριο (της υποστήριξης του αγώνα του Δεκέμβρη 2008) οι  Οικολόγοι Πράσινοι με προβλημάτισαν και με την στάση τους απέναντι στον Νάνο Βαλαωρίτη.
 
Να το ξεκαθαρίσω τώρα που έχω την ευκαιρία.

Μου δόθηκε από την ΚΟΕ το αυθεντικό κείμενο πριν από πολλούς άλλους και πριν δημοσιευτεί, επειδή ήμουν σε επαφή με τα παιδιά από την ΚΟΕ για την συνέντευξη του Ρούντι Ρινάλντι. Έμεινα άναυδος με τα σκληρά λόγια που χρησιμοποιούσε ο ποιητής για την ηγεσία των Ο-Π. Φάνηκε ότι είχε μια πολύ άσχημη εμπειρία από την σχέση του με αυτούς. Επειδή είναι λογοτέχνης και ποιητής και ξέρει να χειρίζεται άριστα τον λόγο είμαι σίγουρος ότι είπε αυτό που ήθελε να πει και ό,τι έλεγε ήταν αυτούσιο χωρίς παρανοήσεις.

Δεν με ενδιέφερε καθόλου αν στηρίζει “το ΣΥΡΙΖΑ” ή “και το ΣΥΡΙΖΑ”. Δεν με απασχόλησε. Μου έκανε μεγάλη εντύπωση η σκληρότητα των λόγων του που έδειχνε αγανακτισμένο άνθρωπο. Αυτός είναι και ο λόγος που το ζήτησα, μου το έδωσαν και το αναπαρήγαγα. Έβαλα βέβαια και την διάψευση των Ο-Π.

 
PAPANDREOY KARAMANLHS
 
  
Έφηβος
 
 
 
 
 
  

 

7 Σχόλια to “Τι θα ψήφιζα στις ευρωεκλογές 2009…”

  1. Πρόβλεψη
    ————

    38 ΠΑΣΟΚ
    33 ΝΔ
    9+ ΚΚΕ
    7 ΛΑΟΣ???
    6,5+ ΣΥΡΙΖΑ
    4,5 Ο-Π

  2. Ψήφο εδώ και τώρα στους 16άριδες.

  3. Αχ μικρέ μου, πόσο μακριά από την πραγματικότητα είσαι. Ποιό κίνημα ξεκίνησε βρε το Δεκέμβρη; Έχεις γνώση τι σημαίνει «κίνημα», τι σημαίνει «εξέγερση»; Συγνώμη αλλά να ακούω από έναν 15χρονο ότι θα στήριζε ΣΥΡΙΖΑ ή ΑΝΤΑΡΣΥΑ αποτελεί κατάντια. Ειδικά ΑΝΤΑΡΣΥΑ, που είναι η αριστερή εκδοχή της Χρυσής Αυγής;
    Τον Δεκέμβρη ένα κίνημα ξεκίνησε ανδρώθηκε και κορυφώθηκε στις βιτρίνες των καταστημάτων, κάνοντας επιθέσεις σε Αστυνομικά Τμήματα με την ανοχή των άχρηστων γονιών και δασκάλων σας. Και κατέληξε φυσικά στα πλησιέστερα starbucks της γειτονιάς σας. Δεν τα λέω υποτιμητικά αυτά, δεν τα λέω ξεχνώντας ότι είσαι έφηβος, αλλά έλεος πια με τον Δεκέμβρη. Μέχρι και ομάδες αναρχικών και βομβιστών έβαλαν ως επωνυμία το όνομα του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου, τέτοια καπηλία σε ένα παιδί που δεν είχε καμιά σχέση με όλα αυτά.

  4. @Στέλιος
    Εγώ είμαι μακριά από την πραγματικότητα;;;
    Ότι ήταν εξέγερση είναι πλέον λυμένο.
    Το λένε δημοσιογράφοι, εφημερίδες, πολιτικοί απ’ όλες τις πτέρυγες.
    Μόνο λίγοι τρομαγμένοι με την λέξη και από τον φόβο της σκιάς που αφήνει δεν το καταλαβαίνουν.

    Έχουμε και λέμε :

    1. Εφημερίδα Liberation : «Grece les Revoltes» και «Apres la Grece…»
    https://efhbos.wordpress.com/2008/12/13/liberation/

    2. Φωτογραφίες που έγιναν σύμβολα σε όλο τον κόσμο απο την Αθήνα
    https://efhbos.wordpress.com/2008/12/15/merry_christmas-2/

    3. Ακόμη και αστοί πολιτικοί, για παράδειγμα ο πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κ. Παπούλιας λέει ότι ήταν εξέγερση :
    https://efhbos.wordpress.com/2009/05/07/papoylias_filand/

    4. Δες την ανάλυση του κ. Ρούντι Ρινάλντι για το τι είναι εξέγερση
    https://efhbos.wordpress.com/2009/06/05/rounti_rinalnti_2009/

    5. Δες τι λέει ο κ. Μανώλης Γλέζος για το θέμα
    https://efhbos.wordpress.com/2009/05/23/manolis_glezos_2009/

    6. Δες τι λέει ο Comandante Marcos (ένας εξεγερμένος με την βούλα), για τον Δεκέμβρη του 2008.

    7. Εγώ, όπως και όλοι οι μαθητές και οι διαδηλωτές που ήμασταν στις πορείες του Δεκέμβρη του 2008, δεν σπάσαμε τίποτα. Δεν σπάσαμε καμία βιτρίνα, παρά ασχοληθήκαμε μόνο με την διαδήλωση των αιτημάτων και την αυτοάμυνά μας. Αν ήσουν κάπου εκεί τριγύρω θα έβλεπες ότι όλος ο κόσμος ήταν μαζί μας. Μας υποστήριζε.
    Δες την άποψή μου για τα σπασίματα :
    https://efhbos.wordpress.com/2008/12/21/koykoyloforoi/

    Αν εσείς τώρα μετά από όλα αυτά, λέτε ότι δεν ήταν εξέγερση και ότι εμείς με την παραίνεση των γονιών μας σπάζαμε βιτρίνες, τότε αφήστε τα blogs και αρκεστείτε στον Καψή, Λιάγκα, Αυτιά, Πρετεντέρη και ΣΙΑ.

    …και 3 ερωτήσεις, μπορώ;
    1. Εσείς τι κάνατε εκείνες τις ημέρες;
    2. Ποιο κόμμα είναι σωστό για την ηλικία μου ώστε να μην ανήκω στην κατηγορία της κατάντιας;
    3. Εσείς τι ψηφίσατε άραγε;

  5. Βασικό στοιχείο της εξέγρεσης, είναι να έχει αποτέλεσμα. Εξεγείρομαι, σημαίνει ξεσηκώνομαι με ένα σκοπό. Η «εξέγερση» δεν είχε κανένα σκοπό. Ήταν κατευθυνόμενη, με τα γνωστά sms που στάλθηκαν σε όλους από συγκεκριμένες εταιρίες, χτύπησε στο συναίσθημα των μαθητών λόγω του θανάτου του Αλέξανδρου, και πέραν αυτού, τίποτα!
    Τώρα, αν εσύ ισχυρίζεσαι ότι χρειάζεται ο θάνατος ενός παιδιού, για να βγεις στο δρόμο να διαδηλώσεις τα «αιτήματά» σου, τότε αυτό εκτός από μακάβριο, ακούγεται και πολύ ευκαιριακό.
    Το περί κατάντιας το ανέφερα για τον συλλογισμό με τον οποίος δικαιολόγισες την ψήφο σου. Εγώ προσωπικά, ψήφισα ΚΚΕ, αν και είμαι ιδεολογικά πολύ μακριά του.
    Το αν το λένε λοιπόν «δημοσιογράφοι, εφημερίδες, πολιτικοί απ’ όλες τις πτέρυγες» ότι είναι εξέγερση, προφανώς εννοείς τους Καψή, Λιάγκα, Αυτιά, Πρετεντέρη και ΣΙΑ, έτσι; Γιατί αυτοί είναι οι δημοσιογράφοι που κάνουν κουμάντο.
    Εγώ εκείνες τις μέρες προτίμησα να σκεφτώ, από το να «εξεγερθώ». Γιατί ξέρεις, πριν χρόνια, συμμετείχα στην 1η κατάληψη Λυκείου που έγινε ποτέ. ΠΟλύ πριν γεννηθείς. Μια κατάληψη που είχε αιτήματα, κι όχι «ιδεολογίματα». Και που σεβάστηκε απόλυτα τον χώρο του σχολείου, παρά το ότι λόγω εποχής, πολλοί από τους καταληψίες μαθητές ήταν πανκιά.
    Αν λοιπόν πιστεύεις λοιπόν ότι κάποιοι που τον Δεκέμβρη η πρώτη τους αντίδραση στον θάνατο ενός μαθητή-παράλληλα με την αδιαφορία τους φυσικά για τους δεκάδες μαθητές που πεθαίνουν από ναρκωτικά ή είναι στις φυλακές, ή τους περίπου 20 νεκρούς μαθητές από το 1981 και μετά-είναι να βγεις να φωνάξεις συνθήματα και να γίνεις ένα πρόβατο της μάζας, τότε πως θες να πάρω στα σοβαρά το αίτημά σου για ψήφο στα 16;

  6. Μια διόρθωση: εννοούσα ως βασικό στοιχείο της εξέγερσης, να έχει κάποιο στόχο, όχι αποτέλεσμα. Και στόχος δεν υπήρξε, παρά το προσωρινό «ξεκάβλωμα» των παιδιών που βγήκαν στους δρόμους. Και μετά, πάλι πίσω στα starbucks!

  7. […] Τι θα ψήφιζα στις ευρωεκλογές 2009… […]


Σχολιάστε

