Έφηβος
αναζήτηση του αδύνατου

Καλό Πάσχα απο του Ψυρρή

 

Ο Νίκος Περάκης μας έστειλε e-mail με τις ευχές του για το Πάσχα.
Επειδή είναι ιδιαίτερες τις μοιραζόμαστε μαζί σας.

 

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟΣ ΚΑΤΟΙΚΟΣ ΨΥΡΡΗkatoikospsyrriweb2Από μια φωτογράφηση για τον «Ελεύθερο Τύπο»

kales-efxes-psyrri

 

 

Και μερικές ακόμη από την φωτογράφηση

 

katoikospsyrriweb5

 

katoikospsyrriweb3

 

katoikospsyrriweb4

 

 

Καλό Πάσχα Νίκο, Κατερίνα,  Κωστή

Καλό Πάσχα Γιώργο, Γεωργία, Ερατώ

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ

 

Advertisements

2 Σχόλια to “Καλό Πάσχα απο του Ψυρρή”

  1. Καλώς ήρθατε στην… Τσάιναταουν
    Ο σκηνοθέτης Νίκος Περάκης τριγυρίζει στου Ψυρρή
    Πέμπτη, 16.04.09

    Απελπισμένοι χρήστες και βαποράκια, ανήλικες πόρνες, άνεργοι και άστεγοι μετανάστες, όλοι στο έλεος του Θεού. Πόσο δύσκολη έγινε η ζωή των κατοίκων στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας τα τελευταία χρόνια; Η απογοήτευση και η οργή του σκηνοθέτη Νίκου Περάκη, που κατοικεί στην περιοχή του Ψυρρή από το 2002, είναι μεγάλες. «Μετά το σεισμό του ’79, τα ακίνητα στου Ψυρρή ήταν ακόμη σχετικά προσιτά», μας λέει, «κι έτσι αποφάσισα να αγοράσω ένα παντοφλάδικο κι ένα κοπτοραφτάδικο για να τα προσαρμόσω στις ανάγκες μου, ένα συνδυασμό σπιτιού και γραφείου δηλαδή. Πολλοί βιοτέχνες, προκειμένου να πάρουν τις αποζημιώσεις, φρόντισαν να χαρακτηριστούν επικίνδυνα τα κτίρια που στέγαζαν τις βιοτεχνίες τους. Σ’ αυτό βόηθησαν, βέβαια, και οι αρμόδιοι μηχανικοί… Ενα χρόνο μετά το σεισμό οι ιδιοκτήτες του δικού μας έφεραν πάλι μηχανικούς και φρόντισαν να αποχαρακτηριστεί. Κι εμείς από τότε ελπίζουμε ότι οι δεύτεροι μηχανικοί ήταν πιο σοβαροί από τους πρώτους…».
    Αλλαξε όψη

    Ο σκηνοθέτης θυμάται πώς εξαφανίστηκαν σταδιακά όλες οι μικρές βιοτεχνίες, αλλάζοντας το πρόσωπο της γειτονιάς. «Ο δρόμος μου είχε στο παρελθόν εκτός από φούρνο και ψιλικατζίδικο, τρεις βιοτεχνίες, ένα καφενείο και δύο ταβέρνες με μουσική. Σταδιακά, όλα τα ισόγεια έγιναν μπαρ, μπιραρίες, καφετέριες. Ευτυχώς υπάρχει ακόμη η Βαρβάκειος Αγορά. Μια φορά την εβδομάδα πάω και γεμίζω το καρότσι μου. Είναι και η στιγμή που σιχτιρίζω κι αναγκαστικά συμπάσχω με όσους σπρώχνουν ή κινούνται με καρότσια κι ανεβοκατεβαίνουν στα πεζοδρόμια, όπου παρκάρουν αυτοκίνητα ή τα καταλαμβάνουν εμπορεύματα και τραπεζοκαθίσματα. Φαίνεται ότι τα αφήνουν για να έχουν κι οι υπάλληλοι του δήμου ένα μικρό συμπλήρωμα…».

    Προχωράμε προς την πλατεία Θεάτρου από την οδό Σαχτούρη. Κινεζικές βιοτεχνίες και μαγαζιά εναλλάσσονται με τα εγκαταλελειμμένα σπίτια. «Αυτό που άλλαξε δραματικά τη γειτονιά ήταν η επέλαση των κινεζικών ρουχαλάδικων», λέει ο Νίκος Περάκης. «Ξαφνικά βρέθηκα στην Τσάιναταουν, μόνο σ’ ένα δρόμο 100 μέτρων άνοιξαν επτά αποθήκες κι ούτε ένα καντονέζικο εστιατόριο.

    Αυτή είναι η καθημερινή εικόνα: Ο συμπαθέστατος Κινέζος να κουβαλά τα χαρτόκουτά του και στα σκαλοπάτια της απέναντι μπιραρίας μερικά πρεζάκια να σνιφάρουν και να τρυπιούνται. Προχωράμε από την οδό Μενάνδρου και φτάνουμε στην πλατεία Θεάτρου. Εμποροι που πουλούν την «πραμάτεια» τους, άνεργοι μετανάστες, άνθρωποι που ψάχνουν για τη δόση τους συνθέτουν μία θλιβερή εικόνα. «Αυτό που βλέπετε στην πλατεία Θεάτρου δεν είναι τυχαίο. Είναι το καταστροφικό αποτέλεσμα της αρμονικής συνεργασίας διαφόρων κοινωνικών φορέων με τα αρμόδια υπουργεία και το δήμο. Ο ΟΚΑΝΑ ήρθε στη γειτονιά και έμεινε μόνο για να προσελκύει τους διακινητές της περιοχής και να διευκολύνει την Αστυνομία που θέλει να τους έχει όλους μαζεμένους για να τους ελέγχει… Προφανώς δεν του δίνουν χρήματα για πιο αποτελεσματικά μοντέλα απεξάρτησης, όπως τις κλειστές κλινικές που έχουν στην Ιταλία, και τα λίγα που παίρνει φθάνουν μόνο για τα λειτουργικά του έξοδα. Σιγά μην κλείσει, να μείνει τόσος κόσμος άνεργος».

    Ο δήμος

    «Στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας φάνηκε η αδυναμία του δήμου και του κράτους να δημιουργήσουν τις συνθήκες για μια πολυπολιτισμική πόλη. Σε λίγο καιρό θα ζήσουμε διάφορα πογκρόμ… Αν ο δήμαρχος έβγαινε μια φορά στα πίσω μπαλκόνια του δημαρχείου να δει το χάος, την ανομία και τη μιζέρια στους δρό-μους του δήμου του, ίσως ανέβαλλε για λίγο την πεζοδρόμηση της οδού Αθηνάς. Τις προάλλες, στο Μέγαρο που πήγα να δω τα πεπραγμένα της διετίας Κακλαμάνη, είχα την εντύπωση ότι τον απολογισμό τον κάνει ο διαφημιστής που γύρισε το video και φιλοτέχνησε τα φυλλάδια με την εικονική πραγματικότητα στην οποία ζει ο δήμαρχος».

    Αστυνομία-τουρίστας

    Η Αστυνομία περιφέρεται στο παζάρι της Μενάνδρου σαν ένα γκρουπ τουριστών σε μια λαϊκή αγορά του Τζιμπουτί. Συχνά βλέπω κι επτά αστυνομικούς με τα γελεκάκια και τα μπερεδάκια τους να έχουν πιάσει μια γωνία και να κόβουν κίνηση… Ποτέ δεν τους είδα να τρέχουν πίσω από ένα τσούρμο ντίλερ ή κλεπταποδόχους ή νταβατζήδες, όπως οι συνάδελφοί τους της Δημοτικής Αστυνομίας πίσω από τους Νιγηριανούς με τους μπόγους στις παρόδους της Ερμού».

    Τι κάνουν οι κάτοικοι

    «Υπάρχει μια άτυπη ομάδα κατοίκων της περιοχής, στην οποία συμμετέχουν σύλλογοι, επιχειρήσεις, ακόμη και κρατικοί φορείς που προσπαθούν να παρέμβουν με προτάσεις, παραστάσεις και καταγγελίες. Εγώ στέλνω συχνά φωτογραφίες προβληματικών καταστάσεων στη Δημοτική Αστυνομία και στην Υπηρεσία Οδοποιίας, αλλά μη με ρωτήσετε αν ανοίγει κανείς τα mail του. Ο,τι μπορώ κάνω, αφού πριν από καιρό είχα καλέσει τον κύριο δήμαρχο σε καλό εστιατόριο που κλείνει το πεζοδρόμιο με τα Χάμερ και τα Καγέν των πελατών του. Δεν έκανε ούτε τον κόπο να απαντήσει…, αν και του είχα δώσει ταινίες μου να τις προβάλει τζάμπα στις γειτονιές. Μάλλον διαισθανόταν ότι το πρόβλημα θα λυθεί από μόνο του, όταν οι τράπεζες κατασχέσουν τα ακριβά μοντέλα.

    ΑΝΔΡΙΩΤΗ ΜΑΡΙΑ

    Ελεύθερος Τύπος

  2. […] Καλό Πάσχα απο του Ψυρρή […]


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: